luni, 4 februarie 2008

Psalmul 11-14

Intr-un Psalm a lui David, acesta ne explica pentru a ne crea o imagine clara in minte despre cat de curate si strapungatoare sunt Cuvintele Domnului.Acestea sunt comparate cu metalul pretios"argintul", care este"lamurit in foc, cercat in pamant, "


Aceste cuvinte nu contin nicio impuritate, nicio urma de indoiala, si pentru a ne sugera curatenia desavarsita a acestora, ele au "trecut de sapte ori prin curatire"



"Cuvintele Domnului,cuvinte curate,
argint lamurit in foc, cercat in pamant,
de sapte ori trecut prin curatire"(Psalmul 11:6)

Iara intalnim cifra "sapte", care este foarte sugestiva, pentru ca dupa cum ne amintim din "Facerea", aceasta reprezinta numarul de zile in care Dumnezeu a creat Pamantul.

Ziua a saptea este ziua binecuvantata si sfintita de Dumnezeu, in care El S'a odihnit.

"Si a binecuvantat Dumnezeu ziua a saptea si a sfintit-o, pentru ca in ea S'a odihnit El de toate lucrurilor Sale, cele pe care Dumnezeu le-a izvodit facandu-le"(Facerea 2:3)



Cifra sapte (7) este reprezentativa pentru persoana dumnezeirii si pentru notiunea de perfectiune.
Cifra sase (6) il reprezinta pe om ca pacatos.Intelegem ca cifra "666" din cartea Apocalipsei este simbolica pentru omul pacatului care se da drept Dumnezeu, Anticristul.
Domnul Isus are ca si corespondent numeric valoarea "111" si El se va infrunta cu "666" pentru a reface perfectiunea creatiei Dumnezeiesti:"777"



Sa stim cine are dreptul de a locui in locasul lui Dumnezeu.Locasul lui Dumnezeu in cele doua sensuri:

A. cel de pe Pamant sugerat prin expresia "cine va locui in locasul Tau". A locui reprezinta ceva trecator, adica o perioada de timp determinata prin viata pe care o ducem pe Pamant ca planeta.Nu trebuie sa uitam ca El este Creatorul Pamantului, asa ca El are dreptul de a da acest drept de a trai pe Creatia Lui.

B. cel de locuinta in viata de dupa moarte, in care cei ajunsi acolo vor "salaslui in muntele Tau cel sfant". Salaslui cu intelesul de permanent, o perioada de timp nedeterminata sau mai bine zis, pentru totdeauna.Dupa cum stim, muntele cel sfant a lui Dumnezeu, este Sionul.



"1 Doamne,cine va locui in locasul Tau
si cine se va salaslui in muntele Tau cel sfant?
2 Cel ce umbla fara prihana si face dreptate,
cel ce cu adevarul in inima sa,
3 cel ce cu limba lui n'a grait viclesuguri,
nici nu i-a facut rau aproapelui sau
si ocara n'a rostit impotriva celor de langa el.
4 Dispretuit e'n ochii Sai cel ce face raul,
dar El ii slaveste pe cei ce se tem de Domnul,
el, cel ce i se jura aproapelui sau si nu se dezice,
5 el, cel ce nu si-a dat argintul cu camata
si mita n'a primit impotriva celor nevinovati.
Cel ce face acestea nu se v-a clatina in veac" (Psalmul 14)

In acest capitol se enumera cei ce au dreptul de a locui in ambele sensuri in locasul Lui, cei ce sunt dispretuiti de Domnul si garantia Lui pentru cei ce-I respecta legile.

Acei oameni "fara prihana"sunt oameni fara pacate, cu credinta in Dumnezeu. Sunt cei ce respecta cu strictete legile Lui, cautand dreptatea;
Cel "cu adevarul in inima sa" este cel cu Dumnezeu din inima sa care este adevarat si pe care fiecare trebuie sa-l avem in inima;
Acela care nu "a grait viclesuguri" este cel care graieste adevar despre Dumnezeu.
Cel ce "nu a facut rau aproapelui sau" este credincios care respecta legile si poruncile lui Dumneu;

Acela care n'a rostit ocara impotriva celor de langa el, este cel care nu si-a batjocorit aproapele, nu i-a adus injurii;
Cel ce face rau, cel ce face promisiuni pe care nu le tine, este urat de Dumnezeu, contrar celui care se teme de Dumnezeu si este slavit.
A da argint cu camata, este a da cu dobanda, a profita de starea de nevoie in care se afla cel care imprumuta, si a de se folosi de aceasta.
Cel care nu primeste mita, este acela care nu poate fi cumparat, care cauta dreptatea.

Daca vom respecta toate acestea, primim asigurarea ca nu ne vom clatina in veac, adica vom fi aparati de Dumnezeu.

Niciun comentariu: