joi, 21 februarie 2008

Fumatul!

Ce este fumatul si cum se ajunge la fumat?

Din propria experienta trebuie sa recunosc ca nu stiu, dar de-a lungul timpului am analizat pe cei din imprejurul meu si va pot zice ce este si cum se ajunge la fumat.
Sa incepem pe rand:

Ce este fumatul?

Procesul de inhalare (tragere in plamani) prin calea orala, a rezultatului provenit din arderea unei cantitati de tutun (in cazul tigarilor obisnuite), care produce "o linistire, o calmare" a persoanei care-si otraveste plamanul cu asemenea fum, se numeste fumat.

Am pus in ghilimele, linistire si calmare pentru ca sunt explicatiile date de fumatorii cu care am intrat in discutie.

Acuma am sa-mi exprim si eu punctul de vedere in privinta fumatului, cu toate ca ma puteti contrazice ca nu stiu ce este asta pentru ca nu fumez.Intr-adevar nu fumez, nu vreau sa fumez si nici nu am fumat vreodata si ma simt foarte bine.Nu imi pare rau ca as fi pierdut ceva.

Din contra sunt bucuros ca prin credinta mea, am fost aparat de Dumnezeu sa nu cad in patima fumatului pentru ca trebuie sa recunoastem ca e un viciu de care nu se poate scapa asa usor.
Un viciu la fel ca: bautura, jocurile de noroc, curvia etc.

Ori toate aceste vicii nu duc cumva la savarsirea pacatului, la neascultarea de Dumnezeu?
Si cine ne impinge spre aceste vicii? Diavolul pentru ca suntem slabi si nu avem credinta in Dumnezeu pentru a putea birui, pentru a putea ocoli ispita.

Dupa cum am mai scris in alte articole si binenteles gasim scris si in Biblie, femeia este arma cu care lucreaza satana. E arma lui pentru ca este mai sensibila, mai fina, mai usor de corupt. Nu trebuie sa intelegem ca toate femeile sun slabe. Sunt femei cu credinta in Dumnezeu, foarte puternice, poate de multe ori mai puternice decat un barbat.

Cum lucreaza Diavolul prin aceste femei? Aceasta te corupe prin frumusetea si inocenta ei "aparenta", iti vinde un pachet de tigari si pentru asta obtii un zambet frumos de la ea, si poate o impresionezi daca mai si fumezi pentru ca daca e si ea fumatoare o sa ti se alature si puteti sta de vorba; daca te intreaba daca nu ai tigari la tine, ar fi pacat sa nu ai pentru ca ai rata ocazia sa o cunosti mai bine si sa te impretenesti cu ea etc....

Cum se ajunge la fumat?

Deja am raspuns mai sus.La fumat se ajunge prin dorinta omului de a iesi in evidenta, de a-si ocupa timpul liber, care pentru el nu poate fi inlocuit cu rugaciune si multumire la Dumnezeu, ci prin fumat.

In majoritatea cazurilor fumatorii isi castiga acest "prestigiu" inca din tinerete. Depinde de anturaj, si trebuie sa recunoastem ca in majoritatea grupurilor de prieteni exista cel putin un fumator.

Apoi un alt factor care duce la fumat este curiozitatea de a incerca, daca este bun sau rau. Aici suntem iarasi pusi la incercare, in sensul ca suntem fiinte slabe sau puternice, fiinte credincioase sau pacatoase, daca Il avem pe Dumnezeu deasupra noastra sau nu.

Trebuie sa recunoastem ca din pacate nu sunt multi care se lasa de fumat, iar acestia, putini au reusit acest lucru prin credinta in Dumnezeu.Spre durerea noastra sunt foarte multi care se apuca sau nu se pot lasa de fumat.

O sa va intrebati de ce am zis spre "durerea noastra", de ce sa ne ingrijoram noi nefumatorii si de ce nu ne vedem de treaba noastra.
O sa va raspund si la aceasta intrebare.Durerea si ingrijorarea noastra este ca si noi traim pe acelasi Pamant ca si voi, respiram acelasi aer. Un alt factor este dezvoltarea generatiilor, cresterea copiilor, sanatatea copiilor.

Dumnezeu ne-a dat trup nu sa ne batem joc de el si sa ne maltratam singuri. Iar daca altcineva ne va maltrata in orice fel, acela va raspunde in fata Lui.

Treaba noastra a celor credinciosi este de a aduce pe cei pacatosi si de a-i readuce pe cei ce au avut credinta dar au pierdut-o inapoi la Dumnezeu.


















Multumesc sorei Dana N.

Niciun comentariu: